Consultancy

Onze adviesdiensten helpen u bij het opzetten of verder versterken van de Service Integratie competenties van uw organisatie. In een vrijblijvend en kosteloos intake gesprek bepalen we samen met u of en zo ja op welke onderdelen u de Service Integratie competenties wenst te versterken.

We hebben reeds vele klanten geholpen met Service Integratie vraagstukken en ruime hands-on praktijkervaring met het implementeren van Service Integratie op basis van de SIAM-methodiek.

Om u een beeld te geven van de diversiteit van vraagstukken waar u ons voor kunt benaderen, leest u hieronder een greep uit de door ons uitgevoerde opdrachten:

Adviesdiensten en uitgevoerde opdrachten

  • SIAM quick scan of assessment.
    Doel: bepalen van de volwassenheid van uw SIAM praktijk + adviezen over verbeterpotentieel
  • Sourcing van de Service Integratie functie.
    Doel: bepalen of en zo ja de klantorganisatie de Service Integratie rol in huis houdt of uitbesteedt. En in laatste geval op welke wijze dit het beste past.
  • Contracteren van de Service Integratie rol in geval van uitbesteding.
    Doel: opstellen en overeenkomen van heldere contractafspraken over Service Integratie
  • Propositie ontwikkeling voor aanbieders.
    Doel: aanbieders van Service Integratie diensten leveren een heldere en aantrekkelijke marktpropositie voor hun huidige en toekomstige klanten.
  • Beantwoording van SIAM-vragen in een Europese Aanbesteding.
    Doel: Winnen van het SIAM-kavel en -vragen bij inschrijving van een Europese Aanbesteding.
  • Coachen van uw Service Integratie professional(s).
    Doel: versterken van de regiefunctie op Service Integratie.
  • Opstellen en implementeren van operationele afspraken (OLA’s) tussen uitbesteder, integrator en diverse leveranciers.
    Doel: samenwerking tussen partijen in de leveringsketen optimaliseren door heldere operationele afspraken.
  • Tooling strategie
    Doel: samenwerking tussen partijen in de leveringsketen optimaliseren door optimale aansluiting en koppelingen van service management tooling.
  • Service Management processen
    Doel: samenwerking tussen partijen in de leveringsketen optimaliseren door optimale aansluiting van service management processen (o.b.v. ITIL).